Some more firework - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Fiona Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Some more firework - Reisverslag uit Bournemouth, Verenigd Koninkrijk van Fiona Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Some more firework

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

08 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Bournemouth

Een week gaat best snel voorbij het eindigt waar het mee begon: vuurwerk. Maar nu eerst wat ik van morgen deed, ik ging naar Bournemouth naar de winkels want om nou drie uur thuis de wachten zag ik niet zitten. Na wat rondgelopen te hebben winkeltjes bekeken en dingen gekocht te hebben ging ik naar school. Lunchen met vrienden zoals gebruikelijk en dan de les in. de eerste les ging over kleding lekker boeiend ook weer en onze docent gaf hetzelfde blad met oefeningen als die we maandag hadden, de meeste van ons (incl,. ik) hadden maandag namelijk van Adam les (die les over de winkels), dus toen gingen we pictionary spelen met de 'geleerde' woorden uit de les en liedjes zingen met lyrics. Weer de korte break zoals gewoonlijk. Les twee over politiek, of nou ja eerst werk nakijken de docent moest met de 'nieuwkomers' praten hoe het allemaal bevalt in de gastfamilie ,op school e.d. Daarna kregen we een blaadje met een tweetal en daar stonden wetsvoorstellen op en dan moest je gaan debatteren met een ander tweetal. toen de les was afgelopen kwam het leukste: regen!!! en niet een beetje ook. ging naar huis om m'n spullen te droppen nog kort met Nadia gekletst en toen weer naar school gegaan want er was een bbq maar volgens mij is het eten allemaal in de keuken bereid, lekker boeiend ook weer not... Na de bbq zijn we naar Bournemouth centre gegaan wat muziek geluisterd, s'avonds zijn er blijkbaar solo-optredentjes, daarna richting het strand om het vuurwerk te zien maar dat duurde nog twintig minuten dus zoals eigenlijk de hele dag door ben je aan het praten met mensen. Sommige Italiaanse vonden de Franse R moeilijk uitspreken, dus liet ik ze ons eigen woord 'graag' uitspreken en 'schiphol', wil je een Italiaanse martelen, vooral doen dit. Na het vuurwerk (en nog meer kletsen) zijn we met wat mensen de zweefmolen ingegaan. En na dat ben ik met Lilas mee gegaan naar de bus en naar huis gegaan en zoals je elke keer leest ben ik dit pracht verhaal aan 't schrijven. dusse.... slaapse

xxx

• 09 Augustus 2014 - 11:32

Mum:

Leuk om je reisverslag iedere dag te lezen. En dat je de hele dag Door kletst - vooral Engels. Ook een leuke voor je buitenlandse vrienden: de kat krabt de krullen van de trap...Wel suf van die Docenten dat ze onderling niet afstemmen welke les ze geven. Tip van mum: informeer of volgende week niet dezelfde lessen worden gegeven want dat schiet niet op.....Hoop dat je tussen de regenbuien door veel plezier hebt met je klasgenoten en dat er wel strandden in het vooruitschuiven liggen.love mum

• 11 Augustus 2014 - 16:37

Fiona Nieuwenhuis:

Normaal schrijven die docenten op wat de klas gedaan heeft maar aangezien de eerste dag soort proefdag was en we overgeplaatst zijn naar een andere klas dinsdag wist zij het niet :) tuurlijk worden er niet expres dezelfde lessen gegeven. Regen valt tot nu toe mee die ene avond en gister ochtend en kort in de middag miezer. En weet nog niet of ik echt ga zwemmen want voor al die franse spaanse en italiaanse is het veel te koud :p xx